۱۱ ترفند جهت افزایش سرعت اجرای اندروید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

همه انسان ها ترجیح می دهند پول زیادی را خرج کنند تا  صاحب یک گوشی هوشمند رده بالا باشند بطوریکه سرعت و کارایی مورد انتظار آنها را داشته باشد. تلفن های میان رده بیشتر مستعد کند شدن و لگ زدن می باشند. در این پست قصد داریم ترفند هایی را معرفی کنیم که می تواند سرعت و کارایی دستگاه اندرویدی شما را افزایش دهد و شما احساس کنید که دستگاهتان سریعتر شده است.

 

۱- اطمینان حاصل کنید که به روز هستید

update

همیشه آخرین نسخه های اندروید شامل باگ های کمتر و بهبود های بیشتر می باشد. آخرین به روز رسانی های اندروید بصورت خودکار از طرف شرکت سازنده به شما اعلان می شود. همچنین شما می توانید از مسیر Setting > About device > Software update > check for update بصورت دستی آنرا بررسی کنید.

همین موضوع برای نرم افزارها نیز صادق است. بنابراین سعی کنید همیشه از طریق مارکت ها نرم افزارهای نصب شده بر  روی دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

۲- تمیز کردن صفحه خانگی

homescreen

اگر از کاغذ دیواری های زنده (Live wallpaper) استفاده می کنید همین الان آن را با یک تصویر ثابت جایگزین کنید. همچنین آیکون های بلااستفاده و وبجت های اضافی را تا حد امکان حذف کنید. صفحه خانگی خلوت تر، سرعت بیشتر را در پی دارد.

۳- پاک کردن برنامه های بلا استفاده

uninstall

به برنامه هایی که اصلاً  از آنها استفاده نمی کنید اجازه ندهید که فضای ذخیره سازی دستگاه شما را اشغال کنند. لیست برنامه های نصب شده در دستگاه خود را مشاهده کنید و برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید را حذف کنید. در صورتی که برنامه قابل حذف شدن نیست سعی کنید آنها را غیر فعال کنید.

همچنین به قسمت Setting > Apps و تب Running بروید. برخی برنامه ها نیاز دارند که همیشه در حال اجرا باشند و بطور جدی بر کارایی دستگاه شما تاثیر می گذارند. به دقت در مورد برنامه هایی که در این قسمت نیاز دارید فکر کنید.

۴- انیمیشن را کم و یا خاموش کنید

animation

شما می توانید با کاهش  و یا خاموش کردن انیمیشن دستگاه اندرویدتان را سریعتر کنید. برای این کار باید گزینه توسعه دهنده (Developer option ) را فعال کنید. برای این کار باید به قسمت Setting > About phone رفته و سپس گزینه شماره ساخت (Build number ) را هفت بار لمس کنید. پیامی مبنی بر اینکه شما یک توسعه دهنده هستید به شما نمایش داده می شود. سپس دکمه بازگشت را زده و به منو تنظیمات بروید. اکنون می توانید گزینه Developer option را مشاهده کنید. وارد آن شوید و به دنبال قسمت Window animation scale، Transition animation scale  و Animation duration scale بگردید. هر یک از آنها را انتخاب کنید و مقدار ۵X را برای کاهش انیمیشن و یا off را برای خاموش کردن آن انتخاب کنید.

۵-  پاک کردن داده کش نرم افزارها

clean-cache

داده های کش به نرم افزارها کمک می کنند که سریعتر اجرا شوند اما به مرور زمان فضا اشغال می کنند آن هم برای نرم افزارهایی که شما به ندرت از آنها استفاده می کنید. گاهی پاک کردن حافظه کش یک نرم  افزار سرعت دستگاه شما را بهبود می بخشد.

اگر می خواهید برنامه ها را بصورت جداگانه انتخاب کنید به قسمت Setting > Apps بروید و در تب All نرم افزارمورد نظر را انتخاب کنید و سپس Clear cache را انتخاب کنید. برای پاک کردن کش کلیه نرم افزار ها به قسمت Setting > Storage رفته و Cached data را لمس کنید و سپس OK بزنید.

۶- کاهش یا خاموش کردن auto-sync

sync

همه ما لیستی از حساب های کاربری متننوع را به دستگاه خود اضافه می کنیم و به آنها اجازه می دهیم که در پس زمینه بصورت خودکار همگام (sync) شوند. همه این همگام سازی ها تاثیر بزرگی بر کارایی دارد.

برای غیر فعال کردن آن باید به قسمت Setting > Accounts بروید و گزینه Auto-sync را غیر فعال کنید.  راه حل دیگر این است که مدت زمان بازه همگام سازی را افزایش دهید و  حساب های کاربری را که نیاز ندارید حذف کنید. برخی از برنامه ها هم در قسمت تنظیمات خود گزینه ای برای این کاردارند.

۷- پاک کردن پارتیشن cache

wipe-cache

پارتیشن کش قسمت جداگانه ای از کش داده های نرم افزارکه در بالا اشاره شد می باشد. این پارتیشن شامل فایل های موقتی می باشد. بسیار مفید است که پارتیشن را در بازه های زمانی مشخص پاک کنید. برای انجام این کار باید به مد ریکاوری بوت کنید. وارد شدن به بخش ریکاوری در دستگاه های مختلف متفاوت بوده و به آسانی می توانید از طریق گوگل روش مناسب دستگاه خود را بیابید. هنگامی که وارد مد ریکاوری شدید از دکمه های تنظیم صدا برای جابجایی در منو ها و از دکمه پاور برای انتخاب یک گزینه استفاده کنید. شما باید گزینه wipe cache partition  را انتخاب کنید.

۸- یک لانچر جایگزین را متحان کنید

luancher

بعضی از شخصی سازی هایی که شرکت های سازنده دستگاه انجام می دهند اندروید را بسیار سنگین می کند. اگر می خواهید در ظاهر دستگاه خود تنوع ایجاد کنید و همچنین سرعت آن را نیز افزایش دهید آنگاه می توانید از لانچر های جایگزین استفاده کنید. می توانید لانچر های Nova launcher، Go  Launcher EX و یا Apex Launcher  را امتحان کنید. شما خواهید دید که دستگاه شما بسیار سریعتر شده است.

۹- انجام یک factory reset

reset

برخی از افراد انجام این کار را توصیه می کنند. این کار میانبری است که دستگاه شما را تمیز و فایل های غیر ضروی را پاک می کند. ولی توجه داشته باشید که با این کار کلیه تنظیمات و داده های شما پاک می شود. بنابراین توصیه می شود که قبل از factory reset از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می توانید گزینه آن را در قسمت  Setting > Backup & reset > Factory data reset بیابید.

۱۰- اورکلاک دستگاه

overclock

شاید متوجه شده باشید که دستگاه های اندروید با پردازش گر های یکسان سرعت متفاوتی دارند. دلیل آن این است که کارخانه های تولید کننده جهت جلوگیری از گرم شدن دستگاه و همچنین مصرف کمتر باطری فرکانس کاری پردازنده را محدود می کنند. اگر دستگاه شما روت شده باشد شما می توانید از طریق برنامه هایی همچون SetCPU یا Android Overclock فرکانس کاری پردازنده دستگاه را افزایش دهید. اگر این کار را انجام می دهید بسیار احتیاط کنید چون اشتباه در این کار ممکن است باعث خرابی دستگاه شما شود.

۱۱- نصب یک رام غیر رسمی

custom-rom

روت کردن دستگاه به تنهایی باعث بهبود کارایی دستگاه نمی شود ولی رام های غیر رسمی این کار را انجام می دهند. برای گوشی هایی که از طرف سازنده سیستم عامل جدید عرضه نمی شود رام های غیر رسمی راه حلی است که می توانند از طریق آن آخرین نسخه سیستم عامل را بر وری دستگاه نصب کنند. همچنین برخی از این رام ها  دارای ترفند ها و اصلاحات جالبی هستند.  برای انتخاب رام غیر رسمی مناسب برای گوشی خود باید مقداری تحقیق کنید و یا با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید.

شما کدامیک از این راه ها را امتحان کرده اید؟ تجربیات خود در این زمینه را برای ما عنوان کنید.

منبع : androidauthority

 




:: برچسب‌ها: ترفنند , اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 2422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سجاد سودانی
ت : پنج شنبه 23 مرداد 1393
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
فروشگاه ساعت مچی ایکس واچ فروشگاه لباس زنانه خرید گن لاغری مردانه ساخت وبلاگ خرید شارژر همراه ساعت دیواری چوبی کیف رول اند گو آچار نینجا فروشگاه اینترنتی ساعت مچی خرید فانی بافت عینک ریبن اصل ساعت مچی مردانه فروشگاه ساعت مچی عینک آفتابی ساعت مچی گن لاغری کاسمارا توپ ماشین لباسشویی خرید ساعت دیواری فانتزی ساعت مچی کاسیو مک استایلر اصل

اسکریپت تبادل لینک

- اسکریپت تبادل لینک سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مردانه سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مجله اینترنتی سافت 2014 - دنیای کامپیوتر و اینترنت. دانلود . اندروید. ویندوز