چطور دست به خودکشی اینترنتی بزنیم و برای همیشه وب را‌ ترک کنیم؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

چطور دست به خودکشی اینترنتی بزنیم و برای همیشه وب را‌ ترک کنیم؟
 

شاید از این موضوع که اینترنت موجب شده تا همه با یک جستجوی ساده در گوگل به شما برسند دل خوشی نداشته باشید. یا می‌خواهید به یک شرکت دولتی بپیوندید و نگرانید مبادا شیر پاک خورده‌ای اطلاعات حساسی از شما در اینترنت بیابد و... فاتحه! حتی ممکن است قرار خواستگاری ویژه‌ای داشته باشید و نداشتن پیش زمینه‌ی اطلاعاتی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی برایتان مهم باشد. در واقع به هر دلیل شخصی که به ما مربوط نیست دیگر دلتان نمی‌خواهد به این سادگی‌ها آن هم در جهان مجازی یافتنی باشید! اگر این طور است با زومیت همراه باشید.

 

 

 

 

حقیقت آن است که اگر شهرت شما در اینترنت در حد متوسط یا کم باشد، به این سادگی‌ها نمی‌توانید از این کابوس صفر و یکی رهایی یابید، در حالی که برای اغلب افراد مشهور درگیر در شبکه جهانی وب کار ساده‌تر خواهد بود. در واقع میزان شهرت شما با اطلاعاتی که در اینجا و آنجای وب قرار داده‌اید سنجیده می‌شود.

گام اول: پاک کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

فغان که دسترسی به پروفایل کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی نخستین یافته‌هایی است که عمو گوگل به جستجوگران ارائه خواهد کرد. مواردی که مخاطب شما به آنها دسترسی خواهد یافت می‌تواند شامل حساب شما در شبکه فیس‌بوک، تویتر، لینکداین، گوگل‌پلاس و هر جای دیگری که از نام حقیقی‌تان استفاده می‌نمایید باشد. پس گام نخست در خودکشی اینترنتی می‌تواند حذف این پروفایل‌ها باشد.بهتر است برای حذف اولیه از صغحه‌ی نتایج موتورهای جستجو به صفحه‌ی پروفایل خود رفته و آن را در حالت شخصی (private) قرار دهید، حالا می‌توانید به مرحله‌ی دوم بروید. گرچه با این کار شما کاملا از چنین شبکه‌هایی حذف نخواهید شد، ولی شانس دیده شدن در موتورهای جستجو را کاهش خواهید داد که گام مثبتی تا اینجای کار است. اما اگر واقعاً مصمم هستید تا با دنیای وب خداحافظی کنید برای این منظور نظر شما را به ادامه بخش اول مقاله جلب می‌کنیم.

internet-suicide-1

برای حذف کردن کامل حساب کاربری‌ خود، از شبکه‌های اجتماعی بزرگ لازم است تا در هر یک از شبکه‌ها خود را نیست کنید:

فیس‌بوک:

برای حذف کردن حساب کاربری‌تان از سایت فیس‌بوک پس از ورود لازم است تا به این پیوند سری بزنید و بر روی دکمه‌ی «حذف حساب کاربری» (delete my account) کلیک کنید، تمام شد و رفت! البته این پایان ماجرا نیست چرا که حداکثر باید ۲ هفته‌ای صبر کنید تا حساب کاربری‌تان در این شبکه حذف شود. در این صورت به هیچ عنوان نمی‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کرده یا بازگردانید. شاید تا مدتی هنوز پیام‌هایی دریافت کنید، اما حساب شما در این سایت پاک شده است. البته ممکن است بخشی از اطلاعات شما برای موارد امنیتی نزد نزد فیس‌بوک باقی بماند ولی برای عموم کاربران به نمایش درنمی‌آید. راستی اگر برخی از تصاویری که در حساب خود داشته‌اید هنوز باقی مانده، و می‌خواهید این موارد نیز از بین بروند باید در بخش مالکیت معنوی مربوط به تگ در فیس‌بوک اعلام کنید که شما اجازه انتشار فلان تصویر را صادر نکرده‌اید، یا اینکه مستقیما از دوستان خود بخواهید تا از طریق حساب‌هایشان عکس‌های مربوطه را حذف کنند.

توئیتر:

برای حذف حساب کاربری‌تان در توئیتر به صفحه‌ی تنظیمات حساب کاربری رفته و بر روی دکمه «غیر فعال کردن حساب» (deactivate my account) کلیک نمایید. حساب شما به طور کامل حذف خواهد شد و در عرض چند هفته‌ی آینده نتایج مربوط به شما از موتورهای جستجوگر نیز حذف خواهند شد.

لینکداین:

برای حذف حساب کاربری‌تان نزد لینکداین، شبکه اجتماعی متخصصان، کافی است به صفحه تنظیمات رفته و بر روی گزینه «حساب» (account) کلیک نمایید، حالا قبول زحمت کنید و بر روی پیوند «بستن حساب» (Close your account) کلیک نمایید.

گوگل پلاس:

نیست شدن از شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس قدری دشوار است چرا که این حساب با حساب اصلی‌تان نزد گوگل در هم تنیده شده است. اما اگر واقعا مصمم هستید این راه را تا پایان بروید و همه حساب‌هایتان نزد گوگل را پاک کنید، حتی حساب پست الکترونیکی جیمیل، تقویم و سایر موارد، به حساب اصلی‌تان در سایت گوگل وارد شوید و عنوان «بستن حساب و حذف کلیه سرویس‌ها و اطلاعات وابسته» (Close account and delete all services and info associated with it) را کلیک کنید. حالا تمامی‌ محتویات شما در گوگل برای همیشه حذف خواهد شد، درست مانند اینکه طوفانی سهمناک از آن عبور کرده باشد. اما اگر مشکلتان در حال حاضر تنها با حساب گوگل پلاس است این پیوند را دنبال نمایید و عبارت «حذف حساب گوگل‌پلاس‌» (Delete google+ content) را برگزینید. بدین‌ترتیب حساب گوگل پلاس‌تان حذف می‌شود، در حالی که دیگر حساب‌هایتان نزد گوگل بدون دخل و تصرف هم‌چنان باقی خواهد ماند.

برای سایر شبکه‌های اجتماعی نیز روند کار شباهت زیادی به موارد ذکر شده‌ی بالا دارد. منظورمان سایت‌هایی نظیر Quora ،Amazon ،Yelp و غیره است. اگر هم در یادآوری کلیه حساب‌هایتان با مشکل مواجه شده‌اید بهتر است از سرویس Account Killer استفاده نمایید. به کمک این سایت می‌توانید پیوند‌های مستقیم بسیاری برای حذف کلیه حساب‌های کاربری‌تان بیابید که شامل بیش از ۵۰۰ سایت گوناگون خواهد شد همچنین گوگل کردن اسم‌تان نیز در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد تا بفهمید در کدام سایت‌ها با نام واقعی خودتان ثبت نام نموده‌اید.

گام دوم: حذف نتایج جستجوی ناخواسته

internet-suicide-2

پس از خلاصی یافتن از سایه شوم شبکه‌های اجتماعی حالا نوبت عمو گوگل و دوستان است که می‌تواند شامل مواردی نظیر تصاویر، مقالات یا حتی وب سایت کارفرمای پیشین شما باشد. از این جالب‌تر سایت‌های موسسات آموزشی است که نمرات درخشان شما را نه تنها به والدین‌تان بلکه کل دنیا نشان می‌دهند. بهتر است ابتدا ببینید که در چه سایت‌ها و صفحاتی اسم شما آمده است، پس به گوگل بروید و هر موردی که خوش‌تان نیامد را یادداشت کنید.

تنها یک راه برای این مورد وجود دارد: بهتر است مستقیما وارد عمل شده و با تماس با صاحبان سایت‌های مربوطه از آنها بخواهید تا نام شما را از صفحات خود حذف کنند. یک تماس ایمیلی نیز به کارفرمای پیشین می‌تواند راهگشا باشد، اگر هم دوستان یا اقوام و فامیل در صفحات شخصی خود آثار شما را قرار داده‌اند از آنها بخواهید تا موارد مربوطه را پاک کرده و شما را در نیست شدن یاری رسانند. سایر مواردی از این دست عبارتند از وبلاگ‌های دانشجویی، سایت مراکز خیریه و مقالاتی که برای سایت‌های مختلف نوشته‌اید. چند هفته‌ای پس از پاک شدن اطلاعات، می‌توانید انتظار داشته باشید که موتورهای جستجو نیز شما را از یاد برده باشند.

مقاله مرتبط:

  • چطور خودمان را از اینترنت حذف کنیم
  • کارهای اشتباهی که در فیس‌بوک مرتکب می‌شویم و راه‌حل‌های تصحیح آنها

پس از این مرحله می‌توانید مستقیماً به مدیران آی‌تی موتورهای جستجو نامه‌نگاری کرده و از آنها بخواهید تا صفحات مربوط به شما را هرچه زودتر از بانک اطلاعاتی خود پاک کنند. این کار در سایت‌هایی نظیر گوگل، سرویس تصاویر گوگل، یا موتور بینگ با پر کردن یک فرم خاص ممکن است. گرچه این راهکارها همیشه جواب نمی‌دهد، اما به امتحان کردنش می‌ارزد. اگر فردی اطلاعاتی که حاوی حقوق کپی رایت (حقوق مولف) است را منتشر نماید یا اینکه اطلاعاتی محرمانه‌ای را در سایتش انتشار داده باشد شانس این مورد بیشتر است.

اگر در پاک کردن اطلاعات فردی‌تان از گوگل توفیقی نیافتید شاید لازم باشد که به«حذف اطلاعات شخصی تان اقدام کنید» برای این منظور می‌توانید حتی در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری جدیدی ساخته و محتوای آن را خالی در نظر بگیرید. یا اینکه وب‌سایت خودتان را راه‌اندازی نموده و تا می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به خود را در آن بگنجانید، اما از درج اطلاعات حقیقی‌ اجتناب نمایید (یا اینکه یک صفحه خطای 410 بسازید و آن را همین طور رها کنید). گرچه این‌ترفند به خوبی پاک کردن کامل اطلاعات نیست، اما حداقل کاربران اینترنت را به صفحات خالی رهنمون می‌سازد که عاری از اطلاعات شخصی شماست.

گام سوم: از شر اطلاعات عمومی، مجرمانه و غیره خلاصی یابید

تا اینجای کار توانستیم اطلاعات کلی شما را از صحنه‌ی وب جهان گستر پاک کنیم که شامل نتایج موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شد با این حال هنوز افرادی هستند که می‌توانند به سادگی دست به بررسی‌های زمینه‌ای زده و از شما کسب اطلاع کنند.

internet-suicide-3

حالا زمان آن رسیده تا تمام تلاش خود را برای حذف این دست داده‌ها نیز مصروف داریم و تا آنجا که می‌شود خود را از بانک‌های اطلاعاتی گوناگون پاک کنیم:

Zabasearch: این سرویس بیشتر در زمینه‌ی یافتن شماره‌ی تماس و نشانی پستی و اطلاعاتی از این دست متمرکز شده است. بهتر است سری به آن زده و خود را بکاوید تا ببینید که آیا آنها چیزی از شما می‌دانند یا نه.

Intelius: سرویس Intelius در زمینه انجام بررسی‌های زمینه‌ای، شکار اطلاعات مربوط به جرائم حقوقی و قضایی، نشانی‌های پست الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست فعال است. برای دست یابی به نتایج این جستجوگر لازم است تا سر کیسه را شل کنید، اما با جستجوی نام خود می‌توانید به اطلاعاتی کلی در این زمینه دست پیدا کنید.

Spokeo: سرویس Spokeo یک بانک اطلاعاتی جامع از نشانی پست الکترونیکی، جنسیت، سن و سال، شماره تلفن، نشانی پستی، اقوام و دوستان، وضعیت تاهل و اطلاعات مهم دیگری از این دست است. در ازای جستجو در این سرویس نیز باید مبلغی بپردازید که نتیجه آن می‌تواند تصویر خوبی از شما باشد.

Pipl: سرویس Pipl حاوی اطلاعات جامعی از موارد بالا است که دانستن آن می‌تواند خالی از لطف نباشد.

مطمئنا شما با جستجوی نام حقیقی خود در این دست موتورهای جستجو از نتایج حاصله اظهار تعجب خواهید کرد. حالا وقت آن رسیده تا آنجا که می‌توانیم اطلاعات خود را در این دست جستجوگرها نیز پاک کنیم:

برای این منظور چند راه در پیش روی شماست. می‌توانید ۹۹ دلار ناقابل به سرویس DeleteMe بپردازید تا تمامی‌این اطلاعات را یافته و یک به یک پاک کند. یا اینکه به راهنمای جامعی که همین سرویس دهنده در اختیار کاربران قرار داده مراجعه نموده و مراحل آن را موبه‌مو طی کنید.

در این روش لازم است تا شخصا با ۲۵ سایت گوناگون تماس حاصل کنید و از آنها بخواهید تا اطلاعات مربوط به شما (شامل نام، نشانی، شماره تلفن‌، سطح درآمد، وضعیت تاهل، شغل فعلی و دیگر اطلاعاتی از این دست) را حذف کنند. برخی از سایت‌ها روند ساده‌ای دارند و با پیمودن برخی صفحات و تکمیل فرم‌هایی می‌توان به این مهم رسید (در اینجا می‌توانید به فهرست بلند بالایی از آنها دسترسی پیدا کنید). این در حالی است که برخی سایت‌ها از شما می‌خواهند تا نامه‌ای رسمی‌نوشته و آن را به انضمام اسناد هویتی برایشان ارسال نمایید.

با به انجام رسانیدن این مرحله می‌توانید مطمئن شوید که سایر اطلاعات شما در اختیار سودجویان نخواهد بود، اما این همه داستان نیست. از آنجایی که اطلاعاتی نظیر نشانی و شماره تلفن شما در دیگر سایت‌ها نیز به ثبت می‌رسند، هنوز هستند افرادی که قادر به رمزگشایی شما و کسب اطلاعات هویتی‌تان هستند. پس گام چهارم را از یاد نبرید.

گام چهارم: حذف نام‌های کاربری که نشانی پست الکترونیکی شماست

internet-suicide-4جستجوگران حرفه‌ای اطلاعات قادر هستند تا با کندوکاو نام کاربری در سایت‌های معروف داده‌های مهم قربانی خود را بیابند. یکی از تکنیک‌های معمول برای این کار این جستجو در سایت‌هایی است که نام کاربری افراد همان نشانی پست الکترونیکی آنها است. بدین‌ترتیب آنها قادر هستند از طریق نشانی پست الکترونیکی و داده‌های کاویده شده به نام حقیقی شما دست پیدا کنند.

روند حذف این اطلاعات به سایت‌ها و تالارهای گفتگویی که استفاده می‌کنید بستگی مستقیمی‌دارد. به همین خاطر بهتر است ابتدا از مدیریت این وب‌سایت‌ها بخواهید تا اطلاعات شما را از صفحات خود حذف نمایند. حتی می‌توانید هر گونه ارتباط خود با این نشانی‌های پست الکترونیکی را نیز حذف کنید. در صورتی هم که از نام کاربری یکسانی برای سایت‌های متعددی بهره برده‌اید، بهتر است نام‌های کاربری جایگزینی را پیدا کنید.

گام پنجم: چطور از اینترنت استفاده کنیم ولی از جستجوگران در امان باشیم

یکی از روش‌های موثر برای عدم قرار دادن ردپای اینترنتی از خود بهره از این شبکه به صورت مستعار و بی‌نام و نشان است، چرا که در این روش اطلاعات بسیار ناچیزی از شما به صورت عمومی‌ منتشر می‌شود. این دقیقا به این معنی است که هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با اطلاعات شخصی شما پر نمی‌شود یا اینکه جزئیات استفاده‌ی یکسال گذشته‌تان به راحتی در اینترنت قابل رویت نیست.

internet-suicide-5

اما اگر می‌خواهید هم‌چنان از اینترنت بهره ببرید ولی کسی شما را ردیابی نکند، بهتر است راهکارهایی را در پیش بگیرید تا از درز هرگونه اطلاعات شخصی جلوگیری نمایید. منظورمان در حقیقت تولید اطلاعات غیر واقعی است.

برای این منظور بهتر است به سرویس‌های پست الکترونیکی معمول همچون جیمیل یا Outlook سرزده و با نام مستعار برای خود حساب کاربری تازه‌ای بسازید. حتی می‌توانید از سرویس‌های تولید نام غیر حقیقی نیز کمک بگیرید که شما را در ساخت هویتی غیر واقعی یاری می‌رسانند. این اطلاعات می‌تواند شامل نام، تاریخ تولد و کلیه اطلاعات مورد نیاز باشد.

همچنین می‌توانید از سرویس‌های پست الکترونیکی موقت نیز کمک گرفته و همه‌ی ارتباطات خود را از آن طریق انجام دهید، تازه می‌توانید از پست الکترونیکی موقت و هویت خیالی‌تان برای ساخت حساب کاربری‌ نزد سایت‌های کاربردی کمک بگیرید. از طرف دیگر برای خصوصی نگه‌داشتن محتویات تلفن همراه‌تان بهتر است به سرویس Google voice روی آورید.

هم‌چنین‌ترفند‌های مختلف دیگری برای پنهان ماندن در زمان گشت و گذار در اینترنت وجود دارد. گرچه این‌ترفند‌ها بر نتایج جستجوگرهای اینترنتی تاثیری نخواهند داشت، اما حداقل شما را از شر تبلیغات اینترنتی تا حد ممکن در امان نگاه می‌دارد. موفق و نایاب باشید!




:: بازدید از این مطلب : 2193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سجاد سودانی
ت : جمعه 27 دی 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
فروشگاه ساعت مچی ایکس واچ فروشگاه لباس زنانه خرید گن لاغری مردانه ساخت وبلاگ خرید شارژر همراه ساعت دیواری چوبی کیف رول اند گو آچار نینجا فروشگاه اینترنتی ساعت مچی خرید فانی بافت عینک ریبن اصل ساعت مچی مردانه فروشگاه ساعت مچی عینک آفتابی ساعت مچی گن لاغری کاسمارا توپ ماشین لباسشویی خرید ساعت دیواری فانتزی ساعت مچی کاسیو مک استایلر اصل

اسکریپت تبادل لینک

- اسکریپت تبادل لینک سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مردانه سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مجله اینترنتی سافت 2014 - دنیای کامپیوتر و اینترنت. دانلود . اندروید. ویندوز