خدا رحم کند ، گلوله قابل هدايت هم ساخته شد !
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

self-guiding-bullets

گلوله‌ها در حالت معمول کاملا سر راست به سمت هدف خود حرکت می‌کنند، مگر اینکه در دنیایی چون دنیای فیلم Wanted گرفتار شده باشید که گلوله‌ها دایره‌وار به سمت شما می‌آیند!به نظر می‌رسد که این تخیل سینمایی را دارپا به واقعیت نزدیک کرده است.


مرکز تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریکا یک نمونه اولیه از گلوله‌های خودهدایت شونده را با موفقیت آزمایش کرده است. این گلوله‌ها پس از شلیک و در صورت دور بودن گلوله از هدف اولیه، به معنای واقعی در هوا تغییر جهت داده و به سمت هدف حرکت می‌کنند. خطاهای شلیکی غالبا به دلیل وجود باد یا خطای خود تک‌تیرانداز اتفاق می‌افتد که این سیستم در صدد رفع آنها برآمده است.

این تست جزئی از پروژه Extreme Accuracy Tasked Ordnance یا به اختصار EXACTO دارپا است. در این آزمایش از یک گلوله کالیبر 50 استفاده شده و ویدیوی منتشر شده از آن به خوبی تغییر حرکت گلوله را به سمت نقطه ای که هدف تک‌تیرانداز بوده، نشان می‌دهد.

 

 

در توضیح جزئیات فنی پروژه که از سوی دارپا نوشته شده، آمده است: «این گلوله از یک تکنولوژی نشانه‌گیری لیزری همگام شده با یک سیستم راهنمای لحظه ای بهره می‌برد که می‌تواند هدف را ردگیری و به سمت آن حرکت کند. این تکنولوژی در شرایط جوی ناپایدار، باد، متحرک بودن هدف و دیگر فاکتورهای غیرپیشبینی شده کاربرد دارد.» این گفته‌ها بیشتر با مشخصات یک موشک سازگاری دارد تا یک گلوله!

جالب اینجاست که ویدیوی منتشر شده، در واقع فاز دوم برنامه EXACTO را نشان می‌دهد و این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است. دارپا در نظر دارد که همچنان بر روی منبع تأمین انرژی، سیستم هدایت و سنسورهای قرارگرفته در این گلوله‌ها تحقیقات بیشتری را به منظور بهینه‌سازی آن‌ها انجام دهد.




:: برچسب‌ها: اخبار تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 1557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سجاد سودانی
ت : چهار شنبه 25 تير 1393
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
فروشگاه ساعت مچی ایکس واچ فروشگاه لباس زنانه خرید گن لاغری مردانه ساخت وبلاگ خرید شارژر همراه ساعت دیواری چوبی کیف رول اند گو آچار نینجا فروشگاه اینترنتی ساعت مچی خرید فانی بافت عینک ریبن اصل ساعت مچی مردانه فروشگاه ساعت مچی عینک آفتابی ساعت مچی گن لاغری کاسمارا توپ ماشین لباسشویی خرید ساعت دیواری فانتزی ساعت مچی کاسیو مک استایلر اصل

اسکریپت تبادل لینک

- اسکریپت تبادل لینک سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مردانه سفارش درب توری مجیک مش گن لاغری مجله اینترنتی سافت 2014 - دنیای کامپیوتر و اینترنت. دانلود . اندروید. ویندوز